Over de babykleding bibliotheek en de wiegverhuur

FAQ

Babykleding bibliotheek

Over ons concept

Hoe & waarom is Cribster duurzaam?

De waarom is waarschijnlijk wel duidelijk. Om een leefbare aarde te behouden moeten we nú ons gedrag veranderen, zeker als we wat willen overhouden voor de volgende generatie! Daarom was het voor ons logisch om voor deze generatie te beginnen met Cribster. 

Wij doen dat samen met jou, door een concept te bieden waarin wij laten zien hoe makkelijk het kan zijn om duurzaam te shoppen, zonder je aankoop gedrag aan te passen. Jij bent al lekker groen bezig door gebruik van ons te maken en de vervuilende wegwerpkleding links te laten liggen!

Cribster is in alle onderonderdelen duurzaam. Zo bieden we kleding aan die grotendeels is gemaakt van biologisch katoen. Maar de grootste winst behalen we natuurlijk door alles te hergebruiken en daarna te doneren aan Stichting babyspullen.

Wat doet Stichting Babyspullen?

Stichting Babyspullen geeft heel uitgebreide pakketten aan toekomstige ouders die leven onder de armoedegrens. Ouders die geen geld hebben voor babykleertjes of een wiegje. In de pakketten zit alles wat een baby het eerste jaar nodig heeft. Marjolijn, de oprichtster van de stichting is samen met een vriendin begonnen op haar zolder. In de afgelopen 5 jaar is het uit de hand gelopen en op dit moment helpt ze 3000 baby’s per jaar aan een eerlijke start! Hier willen wij zeker aan bijdragen, daarom gaan onze kleding en wiegen uiteindelijk hier naartoe. Ze kunnen ook nog heel goed geld gebruiken om de ontbrekende producten aan te schaffen, dus schroom niet om te doneren.

Over de kleding

Is de kleding nieuw?

Soms wel, maar vaak ook niet. Wij zijn duurzamer door te delen en daar hoort hergebruik bij. Natuurlijk kopen we alle kleding nieuw in, dus soms heb je een nieuw item. Maar nieuw of gebruikt, maakt bij ons eigenlijk niet uit. Wij zorgen er altijd voor dat de kleding in heel goede staat is!

Kan ik de kleertjes ook kopen?

Ja hoor! Maar we hebben natuurlijk wel het liefste dat je de kleertjes terugbrengt zodat we ze kunnen hergebruiken. We begrijpen daarnaast ook dat sommige kleertjes te leuk zijn om terug te sturen, of dat je er gewoon fijne herinneringen aan hebt en daar hebben we dus een oplossing voor bedacht!
Als je een kledingstukje 4 maanden huurt wordt het jouw eigendom en loopt de huur automatisch af. Als je kleding wilt houden, laat het ons dan even weten via het contactformulier. We sturen je dan geen herinneringen meer om de kleertjes terug te sturen.
Doordat onze producten niet meer dan 27.5 % van de adviesprijs kosten per maand, betaal je dus in 4 maanden maximaal 110% van de advies verkoopprijs. Zo hopen we je te motiveren om de kleding terug te brengen, maar houden we het betaalbaar als je ze wilt houden. Redelijk toch?

Hoe werken de maten precies?

Babykledingmaten zijn maar moeilijk: je hebt enkele maten, dubbelen maten en leeftijdsmaten. Dubbele maten vind je bij ons terug onder beide maten. Dus 50/56 staat zowel onder maat 50 als onder maat 56. In de praktijk valt 50/56 meer als 56 en dus 62/68 meer als 68. Als je baby tussen de 9-12 maanden is raden wij dus aan om van bijvoorbeeld Fresk maat 74/80 te bestellen en dit te combineren met maat 80 van Kidscase. 

Babykledingmaten zijn maar moeilijk: je hebt enkele maten, dubbelen maten en leeftijdsmaten. Dubbele maten vind je bij ons terug onder beide maten. Dus 50/56 staat zowel onder maat 50 als onder maat 56. In de praktijk valt 50/56 meer als 56 en dus 62/68 meer als 68. Als je baby tussen de 9-12 maanden is raden wij dus aan om van bijvoorbeeld Fresk maat 74/80 te bestellen en dit te combineren met maat 80 van Kidscase. 
Kijk in onze omrekentabel om te zien welke maat bij welke maand hoort.

Wat als ik de kleding heb beschadigd?

Geringe-/ herstelbare schade
Een ongelukje kan altijd gebeuren, helemaal als je te maken hebt met baby's. We zullen dan ook niet moeilijk doen wanneer sprake is van schade die gering is of die we kunnen herstellen. Denk hierbij aan: naad los, afgevallen knoop, klein gaatje op onopvallende plek of vlek. 

Ernstige-/ onherstelbare schade
Wanneer er schade is die wij niet meer kunnen herstellen en die de kleding dus onbruikbaar maakt, brengen een bedrag van 75% van de winkelwaarde minus de huur die je al hebt betaald in rekening. Denk hierbij aan: vlek op een opvallende plek, gat of scheur die niet onopvallend te repareren is of een wit jurkje dat roze is geworden. Indien er reeds een hoger totaal huurbedrag is betaald voor de kleertjes, krijg je natuurlijk geen restitutie. Je hebt de babykleding dan ook al langer kunnen gebruiken.

Wat als ik de kleding kwijt ben geraakt?

Als je een kledingstuk kwijt bent, betaal je 4 maanden huur in totaal, wat maximaal 110% van de winkelwaarde is. Je betaalt automatisch gespreid over de 4 maanden, maar je kan ook contact opnemen, indien wenselijk, om het in één keer te betalen. Dit is hetzelfde tarief dat geldt voor mensen die vergeten om kleertjes terug te sturen en voor mensen die kleertjes willen houden. 

Over huren, levering &retourneren

Wat is de huurtermijn?

De huur gaat pas in op de dag van ontvangst en loopt precies één kalendermaand later af. De kledingstukjes die je niet langer meer wilt huren moet je dan vóór 17:00 die dag opsturen via een PostNL punt. Als je de kleertjes wilt houden, dan houd je die gewoon. De huur wordt automatisch verlengd voor de kleding die je niet terug brengt. Is er een gedeelte wat je wilt houden, lees dan de vraag hieronder "Wat als ik (een gedeelte) van de kleding langer wil houden?"

Voorbeeld: op 3 februari plaats je een bestelling. Op 5 februari ontvang je de kleertjes. Op die dag gaat de huur van een kalendermaand in, wat betekent dat je op uiterlijk 5 maart om 16:59 de kleertjes moet terugsturen.


We helpen graag, daarom sturen we je natuurlijk een reminder in de week voor het einde van je huurperiode met uitleg. Toch is het goed om de datum in je agenda te zetten voor als een agressieve spamfilter het mailtje heeft opgegeten.

Hoe zeg ik op?

Door je kleertjes terug te sturen:-)

Als je alles houdt, dan wordt de huur automatisch verlengt. Als je alles terugstuurt, wordt alles stopgezet. Als je enkele kleertjes wilt houden, lees dan de vraag hieronder: "Wat als ik (een gedeelte) van de kleding langer wil houden?"

Hoe en wanneer krijg ik de kleertje?

Je krijgt de kleertjes zo snel mogelijk! Ga uit van ongeveer 2 werkdagen. Gaat het om een paar kleertjes en dus een klein pakketje, dan ontvang je dit door je brievenbus.  Is het pakket groter, dan wordt het aan de deur afgeleverd. Je ontvangt dat van te voren een Track&Trace code zodat je het pakket kan volgen.

Hoe stuur ik de kleertjes terug?

Easy. Een week voor het einde van de huurtermijn, krijg je een retourlink met een retouretiket. Print het etiket uit, plak het over het originele etiket heen en lever het in bij één van de 2,600 PostNL punten. Dit kan in de originele verpakking, zo verspillen we minder!

Mail met de retourlink niet ontvangen of kwijt? Vraag dan gemakkelijk een nieuwe aan via het contactformulier.

Wat als ik de kleding vergeet terug te sturen?

Iedereen vergeet wel eens wat. Omdat we niet willen dat je € 300,- betaalt voor een broekje met een winkelwaarde van € 30,- stopt de huur altijd automatisch na 4 maanden en betaal je dus nooit meer dan 110% van de winkelwaarde!  

Wat als ik de kleertjes toch niet wil?

Kleertjes huren bij ons is een zogenaamde "koop op afstand", waardoor je recht hebt op een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd begint de dag nadat je de kleertjes hebt ontvangen. Als je, je bedenkt, krijg je van ons het volledige bedrag dat je hebt betaald terug. Enkel de kosten voor de retourzending komen voor je eigen rekening. Wel brengen wij een redelijke vergoeding in rekening voor de periode dat je de kleertjes in gebruik hebt gehad.

Wat als ik (een gedeelte) van de kleding langer wil houden?

Alles verlengen is makkelijk, je hoeft dan alleen de kleding te houden en dan wordt het automatisch voor nog één maand afgeschreven tot een max van 4 maanden.

Om een gedeelte te houden moet je net één stapje extra doen. Je mailt ons via het contactformulier de kledingstukken die je wilt houden en stuurt de rest terug. Als je aangeeft hoelang je het wilt houden, dan sturen we bij de volgende bestelling een passende verpakking mee om alles tegelijkertijd retour te zenden. Je betaalt zo niks extra’s voor het later terugsturen van een gedeelte van de gehuurde kleding!

In het onwaarschijnlijke geval dat je een kledingpakket in 2 of meer verschillende verzendingen retour stuurt, terwijl je geen nieuwe bestellingen meer doet (omdat je kindje door onze maten is gegroeid). Dan betaal je de extra verzendingen zelf.

Kortom: je mag altijd pakket gratis retour zenden en je mag ook kleding die je langer houdt gratis retour zenden met een volgende levering. 

Betaal ik ook nog verzendkosten?

Bij een besteding boven de € 45,- betalen wij alle verzendkosten: dus heen en terug! Is je bestelling onder de € 45,- dan moeten wij € 7,95 rekenen voor het heen- & weer zenden van de kleertjes. De werkelijk verzendkosten zijn eigenlijk hoger. Maar wij nemen een gedeelte hiervan voor onze rekening zodat jij ook een klein aantal kleertjes kan huren zonder te hoge kosten.

Een klein beetje verduidelijking nodig bij de maten?

Hadden wij in ieder geval wel nodig!

Hier onder een overzicht van de maten:

Leeftijd

Kledingmaat

Prematuur

< 50

0 tot 1 maand

50

1 tot 2 maanden

56

2 tot 4 maanden

62

4 tot 6 maanden

68

6 tot 9 maanden

74

9 tot 12 maanden

80

Wiegverhuur

Wanneer krijg ik het wiegje?

Dat mag je zelf kiezen! Je kan in het betaalproces de gewenste datum opgeven waarop je de wieg thuis wilt ontvangen. We raden mensen aan om de wieg een week voor de bevallingsdatum thuis te laten bezorgen. Een maand van tevoren reserveren is nog slimmer, aangezien sommige wiegen soms een langere tijd uitverkocht kunnen zijn in heel Nederland, waardoor het storm loopt. Als je reserveert, weet je zeker dat er een wiegje voor je wordt bewaard.

Voor wanneer kan ik de wieg het beste reserveren?
Om niemand teleur te hoeven stellen, raden we mensen aan om de wieg een week voor de uitgerekende datum thuis te laten bezorgen en de wieg minimaal één maand voor deze datum te reserveren. 
 
Mocht de wieg toch eerder nodig zijn, ook geen probleem! Bel, SMS, mail ons even en we proberen de wieg dezelfde dag nog op de post te doen of indien mogelijk langs te brengen. De huurperiode gaat altijd in op het moment van bezorging.
Hoe komt het wiegje bij mij thuis?

De wieg wordt per post bij jou thuis bezorgd. Ben je niet thuis, geen probleem. Je kan de wieg gewoon afhalen bij een PostNL punt in de buurt. Zorg er in dat geval wel voor dat je sterke armen of een auto meeneemt. Het pakket kan groot zijn. Als de wieg wordt gepost krijgt je een mail met Track en Trace-code zodat je de bezorging goed in de gaten kunt houden. 

Indien je woonachtig bent in Amsterdam of Utrecht, kun je ook even contact opnemen met ons via via het mailadres: [email protected], of via het nummer: 06-44335217.  We gaan dan ons best doen om de wieg bij jou thuis op een gewenst tijdstip te brengen of op te halen.

Hoe moet ik de wieg terugsturen?

Als de huurtermijn is verstreken, vragen we je om de wieg en toebehoren in – het liefste – de originele doos aan ons terug te sturen. Dit kan kosteloos door het retouretiket dat je een week voor het einde van de huur per e-mail ontvangt, over het originele etiket heen te plakken. 

De doos kan worden afgegeven bij een PostNL punt. Bewaar ook het verzendbewijs goed. Dit is namelijk het bewijs dat je de wieg hebt geretourneerd. Als de wieg weer door ons is ontvangen krijg je hiervan een bevestiging. Klik hier om te kijken wat het dichtstbijzijnde punt is bij jou in de buurt

Is het wel veilig om een wieg te hergebruiken?

Terechte vraag! Maar we kunnen je gerust stellen, het is namelijk super veilig!

Je zult geen schimmels, bacteriën en huisstofmijt aantreffen in onze matrasjes. Onze partner Dokter bed reinigt de matrasjes zo grondig dat 99,97% van het vuil wordt verwijderd!

Waarschijnlijk zijn onze matrasjes dus schoner dan je eigen bed 😉

Staat het antwoord hier niet tussen of wil je gewoon je persoonlijke reserveringen bespreken? Neem dan gewoon contact op via:

Of via:

06-44335217
[email protected]